Stavtrup bliver vildere

372 beboere i Stavtrup meldte sig klar til at omdanne en del af deres have til vild blomstereng til gavn for truede sommerfugle, bier og insekter, da De RE-kreative i Stavtrup i september spurgte til interessen for at gøre Stavtrup vildere. I alt 25.000 kvadratmeter, som svarer til tre en halv fodboldbane.
"Antallet af bestillinger har været så overvældende, at det ikke er muligt at realisere projektet helt uden egenbetaling, som vi ellers troede, da vi søsatte initiativet. Vi arbejder på, hvordan det kan løses i praksis, og søger fondsmidler," lyder det fra de Re-kreative i denne artikel i Lokalavisen.
Vild med Stavtrup-projektet er begyndt her i efteråret med såning af 1.000 kvadratmeter vejrabat i samarbejde med Aarhus kommune, og til foråret 2021 er planen at kunne tilbyde en specialdesignet Stavtrup-blanding til de flere hundrede private, der ønsker en vildere have til gavn og glæde for naturen.